65 lat
BIP Język polski Język angielski
2017.09.04
Montaż systemów balastowych
Morska Stocznia Remontowa Gryfia S.A., zakończyła montaż systemów do czyszczenia wód balstowych. Są to pierwsze zlecenia, które stocznia otrzymała dla stałego klienta firmy – firmy KESS, właściciela floty samochodowców. Pierwszy ze statków Main Highway przeszedł montaż w stoczni w lipcu, drugi Neckar Highway w sierpniu. Obie jednostki mają prawie 100 m długości i 19,6 m szerokości. Dzięki niewielkiemu zanurzeniu są przystosowane do korzystania z mniejszych portów. Montaż systemów  wynika z konwencji o kontroli i...
Morska Stocznia Remontowa Gryfia S.A., zakończyła montaż systemów do czyszczenia wód balstowych. Są to pierwsze zlecenia, które stocznia otrzymała dla stałego klienta firmy – firmy KESS, właściciela floty samochodowców. Pierwszy ze statków Main Highway przeszedł montaż w stoczni w lipcu, drugi Neckar Highway w sierpniu. Obie jednostki mają prawie 100 m długości i 19,6 m szerokości. Dzięki niewielkiemu zanurzeniu są przystosowane do korzystania z mniejszych portów. Montaż systemów  wynika z konwencji o kontroli i postępowaniu z wodami balastowymi. Oznacza to, że wszystkie statki morskie zobowiązane będą do utylizowania wód balastowych przy użyciu specjalnych systemów. Armatorzy decydują się więc na montaż sprzętu na swoich statkach, aby spełniać wymogi konwencji niezwłocznie po jej wejściu w życie.
2017.07.05
Prom Cracovia w doku stoczni MSR Gryfia
2 czerwca w Morskiej Stoczni Remontowej Gryfia S.A., rozpoczął się remont promu „Cracovia”  (poprzednio „Drujba”), kupionego przez Polską Żeglugę Bałtycką S.A., od armatora bułgarskiego. Armator od wielu lat prowadzi remonty swoich jednostek w Szczecinie.  Prom ma 180 m długości i 24,3 m szerokości. Po remoncie „Cracovia” będzie mogła zabrać na pokład ok. 124 samochody osobowe i 64 ciężarowe  oraz 650 pasażerów. Eksploatowana będzie na linii Świnoujście – Ystad. „Cracovia” będzie trzecim...
2 czerwca w Morskiej Stoczni Remontowej Gryfia S.A., rozpoczął się remont promu „Cracovia”  (poprzednio „Drujba”), kupionego przez Polską Żeglugę Bałtycką S.A., od armatora bułgarskiego. Armator od wielu lat prowadzi remonty swoich jednostek w Szczecinie.  Prom ma 180 m długości i 24,3 m szerokości. Po remoncie „Cracovia” będzie mogła zabrać na pokład ok. 124 samochody osobowe i 64 ciężarowe  oraz 650 pasażerów. Eksploatowana będzie na linii Świnoujście – Ystad. „Cracovia” będzie trzecim promem PŻB S.A. pływającym na tej linii i dołączy do eksploatowanych obecnie „Mazovii” oraz „Baltivii”. Zakup promu stanowi element  szerszej strategii realizowanej przez PŻB, która polega na rozbudowie floty. Największą inwestycją realizowaną w ramach strategii  jest budowa zupełnie nowej jednostki, której wykonawcą jest Morska Stocznia Remontowa Gryfia S.A.   Obecnie trwają na „Cracovii” prace wskazane  przez klasyfikatora (Polski Rejestr Statków) oraz w strefie przestrzeni publicznej. Prom „Cracovia”, podobnie jak jednostka „Mazovia”, będzie charakteryzować się specjalną grafiką na dziobie. Jednostka jest obecnie zadokowana w doku nr 5, należącym do MSR Gryfia w Szczecinie.
2017.07.04
Puck i Isa, kolejne masowce w stoczni Gryfia
Przy nabrzeżu stoczni Gryfia w Szczecinie cumują dwie jednostki należące do szczecińskiego armatora Polskiej Żeglugi Morskiej. Puck i Isa to masowce, które przejdą remont dokowy w największym doku stoczni, doku nr 5. Łącznie w 2017 roku w dokach stoczni zostało wyremontowanych 10 jednostek szczecińskiego armatora.    
Przy nabrzeżu stoczni Gryfia w Szczecinie cumują dwie jednostki należące do szczecińskiego armatora Polskiej Żeglugi Morskiej. Puck i Isa to masowce, które przejdą remont dokowy w największym doku stoczni, doku nr 5. Łącznie w 2017 roku w dokach stoczni zostało wyremontowanych 10 jednostek szczecińskiego armatora.    
2017.07.04
Aragonith kolejny chemikaliowiec w Gryfii
Unibaltic to szczeciński armator z flotą 10 jednostek, w tym 8 chemikaliowców. Obecnie trwa remont dokowy chemikaliowca Aragonith w doku nr 3 Morskiej Stoczni Remontowej Gryfia S.A. Firma Unibaltic od lat powierza nam remonty swoich jednostek. Jest to dla nas dowód zaufania i świadczy o doskonałej współpracy. Ostatni remont dla Unibalticu robiliśmy w czerwcu 2016 roku jednostki Thopas. Głównym profilem działalności firmy jest transport morski produktów płynnych oraz masowych między portami europejskimi.
Unibaltic to szczeciński armator z flotą 10 jednostek, w tym 8 chemikaliowców. Obecnie trwa remont dokowy chemikaliowca Aragonith w doku nr 3 Morskiej Stoczni Remontowej Gryfia S.A. Firma Unibaltic od lat powierza nam remonty swoich jednostek. Jest to dla nas dowód zaufania i świadczy o doskonałej współpracy. Ostatni remont dla Unibalticu robiliśmy w czerwcu 2016 roku jednostki Thopas. Głównym profilem działalności firmy jest transport morski produktów płynnych oraz masowych między portami europejskimi.
2017.07.03
Lodołamacze przed sezonem
W miesięcy czerwcu odbył się przegląd doraźny kadłubów lodołamaczy po przeprowadzonej zimą akcji lodołamania. Przegląd przeszło pięć jednostek należących do Regionalnego Zarządu Gospodarki Wodnej w Szczecinie. Zamawiający wymagał, aby zakres prac został wykonany na 5 lodołamaczach został przeprowadzony w ciągu  30 dni od daty podpisania umowy. Ze względu na wymiary jednostek możliwe było zadokowanie ich równocześnie. Zakres prac obejmował: oględziny poszycia kadłuba, przegląd płetwy steru i śruby napędowej i...
W miesięcy czerwcu odbył się przegląd doraźny kadłubów lodołamaczy po przeprowadzonej zimą akcji lodołamania. Przegląd przeszło pięć jednostek należących do Regionalnego Zarządu Gospodarki Wodnej w Szczecinie. Zamawiający wymagał, aby zakres prac został wykonany na 5 lodołamaczach został przeprowadzony w ciągu  30 dni od daty podpisania umowy. Ze względu na wymiary jednostek możliwe było zadokowanie ich równocześnie. Zakres prac obejmował: oględziny poszycia kadłuba, przegląd płetwy steru i śruby napędowej i uszczelnienia przyśrubowego, wykonanie pomiarów luzów w łożyskach zestawu sterowego i opadu wału śrubowego oraz uzupełnienie ubytków farby na poszyciu kadłuba.
2017.06.26
MSR Gryfia położyła stępkę pod budowę promu dla PŻB
23 czerwca na pochylni Wulkan Nowy w Szczecińskim Parku Przemysłowym odbyło się położenie stępki pod budowę promu pasażersko-samochodowego (ro-pax), który powstanie w Szczecinie dla Polskiej Żeglugi Bałtyckiej. Prom wybuduje Morska Stocznia Remontowa Gryfia S.A. Na pochylni Wulkan Nowy na terenie Szczecińskiego Parku Przemysłowego od ceremonii położenia stępki oficjalnie rozpoczęła się budowa promu pasażersko-samochodowego dla Polskiej Żeglugi Bałtyckiej. Za budowę jednostki o numerze B 145-I/01 odpowiada Morska Stocznia Remontowa Gryfia. Prom będzie...
23 czerwca na pochylni Wulkan Nowy w Szczecińskim Parku Przemysłowym odbyło się położenie stępki pod budowę promu pasażersko-samochodowego (ro-pax), który powstanie w Szczecinie dla Polskiej Żeglugi Bałtyckiej. Prom wybuduje Morska Stocznia Remontowa Gryfia S.A. Na pochylni Wulkan Nowy na terenie Szczecińskiego Parku Przemysłowego od ceremonii położenia stępki oficjalnie rozpoczęła się budowa promu pasażersko-samochodowego dla Polskiej Żeglugi Bałtyckiej. Za budowę jednostki o numerze B 145-I/01 odpowiada Morska Stocznia Remontowa Gryfia. Prom będzie miał długość 202,4 m i szerokość 30,8 m. Przy zanurzeniu projektowym (6,3 m) będzie osiągał prędkość 18 węzłów. Nowa jednostka pomieści na swoim pokładzie siedemdziesięcioosobową załogę oraz 400 pasażerów. Dzięki zastosowanym rozwiązaniom będzie jednostką nowoczesną, spełniającą wysokie normy ekologiczne. Ro-Pax zostanie wyposażony w napęd spalinowo-elektryczny, a głównym paliwem wykorzystywanym przez prom będzie ciekły gaz naturalny (LNG).  Prom będzie przystosowany do bunkrowania go z wykorzystaniem infrastruktury terminalu LNG w Świnoujściu oraz portu Ystad.  Głównymi projektantami jednostki są Piotr Żelazek i Marek Nowak z biura Westcon Design. W późniejszych etapach realizacji projektu przewidziany jest udział kilku renomowanych, polskich biur projektowych.  Zgodnie z przyjętym harmonogramem pierwsze prace związane z budową sekcji Stocznia rozpocznie na przełomie 2017 i 2018 r. Następnie w czerwcu 2018 r. ruszą prace na pochylni. Wodowanie jednostki planowane jest na rok 2019, a przekazanie armatorowi – na rok 2020.  Prezes Morskiej Stoczni Remontowej Gryfia, Marek Różalski podkreślił symboliczne znaczenie położenia stępki. Ta piękna, morska tradycja stanowi bardzo ważny moment w procesie budowy statków – dzień położenia stępki oznacza formalny początek budowy, do którego przepisy i konwencje odnoszą towarzystwa klasyfikacyjne. Budowa promu dla PŻB jest jednym z kluczowych elementów rządowego Planu na Rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju, którego celem jest przesunięcie polskich stoczni w kierunku budowy większych, wysoce specjalistycznych jednostek oraz jednoczesne podniesienie konkurencyjności krajowych operatorów promowych.    
2017.05.26
Nor-Shipping 2017
W dniach 30.05-02.06.2017 roku odbędzie się kolejna edycja targów  Nor - Shipping 2017 w Norwegii. Nie może nas i Państwa tam zabraknać. Zapraszamy do odwiedzenia naszego stoiska D06-21. Do zobaczenia !
W dniach 30.05-02.06.2017 roku odbędzie się kolejna edycja targów  Nor - Shipping 2017 w Norwegii. Nie może nas i Państwa tam zabraknać. Zapraszamy do odwiedzenia naszego stoiska D06-21. Do zobaczenia !
2017.05.12
Trzeci prom typu „Karsibór”, przejdzie remont siłowni okrętowej w MSR GRYFIA
Trzeci prom typu „Karsibór”, przejdzie remont siłowni okrętowej w Morskiej Stoczni Remontowej Gryfia S.A. W dniu wczorajszym ( 11.05.2017 ) oficjalnie podpisano umowę pomiędzy armatorem Żeglugą Świnoujską a Morską Stocznią Remontową „Gryfia”. Głównym celem remontu jednostki jest zamontowanie nowych napędów, które będą nowoczesne,  mniej awaryjne oraz  wygenerują oszczędności na paliwie. W poprzednich latach stocznia Gryfia wykonała  podobny remont na jednostkach Karsibór I ( 2015 r. ) oraz...
Trzeci prom typu „Karsibór”, przejdzie remont siłowni okrętowej w Morskiej Stoczni Remontowej Gryfia S.A. W dniu wczorajszym ( 11.05.2017 ) oficjalnie podpisano umowę pomiędzy armatorem Żeglugą Świnoujską a Morską Stocznią Remontową „Gryfia”. Głównym celem remontu jednostki jest zamontowanie nowych napędów, które będą nowoczesne,  mniej awaryjne oraz  wygenerują oszczędności na paliwie. W poprzednich latach stocznia Gryfia wykonała  podobny remont na jednostkach Karsibór I ( 2015 r. ) oraz Karsibór II  ( 2012 /2013 ). Jednostka trafi na remont po sezonie letnim. Termin zakończenia prac, luty  przyszłego roku.  
2017.04.05
Przystąpienie do przetargu na remont jednostki Karsibór III
Morska Stocznia Remontowa Gryfia S.A., przystąpiła do przetargu nieograniczonego na remont siłowni okrętowej na promie samochodowo – pasażerskim Karsibór III. Przetarg został ogłoszony przez Gminę Miasto Świnoujście.  Przewidywany czas trwania remontu, przełom roku 2016/2017 r. Głównym celem remontu jednostki jest zamontowanie nowych napędów, które będą nowoczesne,  mniej awaryjne oraz  wygenerują oszczędności na paliwie. W poprzednich latach stocznia Gryfia wykonała  podobny remont na jednostkach Karsibór I...
Morska Stocznia Remontowa Gryfia S.A., przystąpiła do przetargu nieograniczonego na remont siłowni okrętowej na promie samochodowo – pasażerskim Karsibór III. Przetarg został ogłoszony przez Gminę Miasto Świnoujście.  Przewidywany czas trwania remontu, przełom roku 2016/2017 r. Głównym celem remontu jednostki jest zamontowanie nowych napędów, które będą nowoczesne,  mniej awaryjne oraz  wygenerują oszczędności na paliwie. W poprzednich latach stocznia Gryfia wykonała  podobny remont na jednostkach Karsibór I ( 2015 r. ) oraz Karsibór II  ( 2012 /2013 ).  
2017.03.27
MSR Gryfia z najkorzystniejszą ofertą na dostawę lodołamaczy dla RZGW Gdańsk
Morska Stocznia Remontowa Gryfia S.A., wygrała przetarg na budowę czterech nowych lodołamaczy dla Regionalnego Zarządu Gospodarki Wodnej w Gdańsku. Oferta stoczni została uznana za najkorzystniejszą w wyniku dokonanego przez Zamawiającego badania i oceny ofert w ramach przetargu nieograniczonego. Udział w przetargu brały łącznie dwa podmioty: MSR Gryfia S.A. i REMONTOWA Shipbuilding S.A.  Budowa lodołamaczy zostanie sfinansowana ze środków Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020. Termin zakończenia realizacji zamówienia został...
Morska Stocznia Remontowa Gryfia S.A., wygrała przetarg na budowę czterech nowych lodołamaczy dla Regionalnego Zarządu Gospodarki Wodnej w Gdańsku. Oferta stoczni została uznana za najkorzystniejszą w wyniku dokonanego przez Zamawiającego badania i oceny ofert w ramach przetargu nieograniczonego. Udział w przetargu brały łącznie dwa podmioty: MSR Gryfia S.A. i REMONTOWA Shipbuilding S.A.  Budowa lodołamaczy zostanie sfinansowana ze środków Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020. Termin zakończenia realizacji zamówienia został wyznaczony przez Zamawiającego na IV kwartał 2021 r. Przetarg dotyczy budowy jednego lodołamacza czołowego i trzech liniowych. Lodołamacz czołowy będzie przeznaczony do rozbijania grubej pokrywy lodowej i wyłamywania rynien w lodzie, natomiast lodołamacze liniowe posłużą do rozdrabniania pokruszonego lodu i poszerzania rynny wyłamanej przez lodołamacze czołowe oraz jej wyłamywanie w obszarze niedostępnym dla lodołamaczy czołowych. Wszystkie jednostki będą przystosowane do tego, by pełnić funkcję holowników, jak również funkcje ratownicze. Lodołamacze będą przystosowane do pełnienia funkcji poprzez przyłącze dla zasilania instalacji obiektu gaszonego oraz funkcji zwalczania rozlewów ropopochodnych poprzez możliwość zainstalowania na pokładzie bębna z zaporą. Na każdym z lodołamaczy przewidziano pomieszczenia mieszkalne i socjalne dla sześcioosobowej załogi. Jednostki zostaną zbudowane w zakładzie w Szczecinie. Jest to kolejna seria lodołamaczy, które zbuduje MSR Gryfia. W 2014r., podobne dwie jednostki: lodołamacz czołowy Stanisław i lodołamacz liniowy Andrzej zostały wybudowane i przekazane dla RZGW Szczecin. Obecnie RZGW Gdańsk dysponuje pięcioma lodołamaczami – Tygrysem, Orką, Foką, Żbikiem i Rekinem, które mają od 24 do 31 lat. Budowa czterech nowych jednostek stanowi część programu odnowienia flotylli lodołamaczy w całej Polsce.  
2017.03.24
Kolejny CSL w MSR Gryfia
W doku nr 1 zostanie zadokowany statek samowyładowczy Tertnes należący do międzynarodowej grupy  CSL Group Inc. Jest to jednostka posiadająca system przenośników taśmowych podobnie jak statek CSL Elbe, który przeszedł remont w stoczni Gryfia na przełomie stycznia i lutego tego roku.  Statki tego typu służą głównie do przewozu suchych ładunków masowych takich jak piasek, minerały, węgiel, nawozy, kruszywa itp. Zakres remontu obejmuje: prace kadłubowe, konserwację kadłuba i ładowni, naprawę systemu samowyładowczego, przegląd...
W doku nr 1 zostanie zadokowany statek samowyładowczy Tertnes należący do międzynarodowej grupy  CSL Group Inc. Jest to jednostka posiadająca system przenośników taśmowych podobnie jak statek CSL Elbe, który przeszedł remont w stoczni Gryfia na przełomie stycznia i lutego tego roku.  Statki tego typu służą głównie do przewozu suchych ładunków masowych takich jak piasek, minerały, węgiel, nawozy, kruszywa itp. Zakres remontu obejmuje: prace kadłubowe, konserwację kadłuba i ładowni, naprawę systemu samowyładowczego, przegląd armatury kadłubowej i naprawę instalacji , przegląd układu napędowego i sterowego  oraz inne prace. W 2016 roku remont w dokach MSR Gryfia przechodziły dwie jednostki należące do CSL Group CSL Clyde i CSL Rhine, jedna jednostka rok wcześniej CSL Trimnes. Stała współpraca z uznanym międzynarodowym armatorem świadczy o wysokiej jakości usług oferowanych przez stocznię.CSL Group Inc. (Canada Steamship Lines) jest największym na świecie armatorem i operatorem statków samowyładowczych z siedzibą w Montrealu i posiada oddziały w obu Amerykach, Europie, Azji i Australii. W Europie oddział armatora CSL Europe obsługuje głównie rynki w rejonie Morza Północnego oraz zachodniej części Morza Śródziemnego.
2017.03.24
Marzec pod znakiem statków PŻM
W marcu w stoczni MSR Gryfia rozpocznie się jednoczesny remont trzech masowców należących do armatora PŻM. Iryda, Isolda oraz Szczecin przejdą przegląd dokowy w doku nr 5 w Szczecinie. Zakres zleconych prac remontowych obejmuje kadłub statku oraz praktycznie wszystkie systemy i instalacje okrętowe. Planowany średni pobyt każdego statku w stoczni wynosi 18 dni. Zlecenia na remont jednostek są efektem porozumienia zawartego pomiędzy Polską Żeglugą Morską a Morską Stocznią Remontową Gryfia. Łącznie w 2017 roku w dokach stoczni zostanie wyremontowanych 10...
W marcu w stoczni MSR Gryfia rozpocznie się jednoczesny remont trzech masowców należących do armatora PŻM. Iryda, Isolda oraz Szczecin przejdą przegląd dokowy w doku nr 5 w Szczecinie. Zakres zleconych prac remontowych obejmuje kadłub statku oraz praktycznie wszystkie systemy i instalacje okrętowe. Planowany średni pobyt każdego statku w stoczni wynosi 18 dni. Zlecenia na remont jednostek są efektem porozumienia zawartego pomiędzy Polską Żeglugą Morską a Morską Stocznią Remontową Gryfia. Łącznie w 2017 roku w dokach stoczni zostanie wyremontowanych 10 jednostek szczecińskiego armatora. Na początku roku remont przeszły statki, Koszalin i Olza.
2017.03.23
Historyczny Polarstar w doku MSR Gryfia
Statek Polarstar to jeden z najcenniejszych zabytków królestwa Norwegii. Jednostka została zbudowana w 1948 roku w Glasgow i służyła pierwotnie do połowu fok. Kadłub statku jest stalowy i  częściowo nitowany a pokłady są drewniane. W kolejnych latach Polarstar wykorzystywany był w do transportu towarów poza koło podbiegunowe również w okresie zimowym jak również brał udział w ekspedycjach naukowych. Statek obecnie przechodzi rekonstrukcję. Większość prac remontowych nadzorowana jest przez norweskiego konserwatora zabytków...
Statek Polarstar to jeden z najcenniejszych zabytków królestwa Norwegii. Jednostka została zbudowana w 1948 roku w Glasgow i służyła pierwotnie do połowu fok. Kadłub statku jest stalowy i  częściowo nitowany a pokłady są drewniane. W kolejnych latach Polarstar wykorzystywany był w do transportu towarów poza koło podbiegunowe również w okresie zimowym jak również brał udział w ekspedycjach naukowych. Statek obecnie przechodzi rekonstrukcję. Większość prac remontowych nadzorowana jest przez norweskiego konserwatora zabytków oraz norweski urząd morski NMD. W stoczni Gryfia jednostka przejdzie standardowy remont dokowy z pracami dokowymi. Prace potrwają około dwóch tygodni.
2017.03.15
Amuleth, kolejny z rodziny Unibaltic w doku stoczni
Unibaltic to szczeciński armator. Flota armatora liczy 11 statków, w tym osiem chemikaliowców (Amonith, Amaranth, Ametysth, Agath, Azuryth, Amazonith, Aragonith, Apatyth), do których dołączył kolejny Amuleth. Jest to jednocześnie najnowszy i najmłodszy statek armatora. Statek  nosił dotychczas nazwę Fortunate i pływał pod flagą armatora tureckiego. Amuleth został zadokowany w doku nr 5, gdzie trwa przegląd  podwodnej części kadłuba i wyposażenia. Jednostka prawdopodobnie w przyszłości zostanie przemalowana w tradycyjne barwy armatora....
Unibaltic to szczeciński armator. Flota armatora liczy 11 statków, w tym osiem chemikaliowców (Amonith, Amaranth, Ametysth, Agath, Azuryth, Amazonith, Aragonith, Apatyth), do których dołączył kolejny Amuleth. Jest to jednocześnie najnowszy i najmłodszy statek armatora. Statek  nosił dotychczas nazwę Fortunate i pływał pod flagą armatora tureckiego. Amuleth został zadokowany w doku nr 5, gdzie trwa przegląd  podwodnej części kadłuba i wyposażenia. Jednostka prawdopodobnie w przyszłości zostanie przemalowana w tradycyjne barwy armatora.  W 2016 roku remont w dokach MSR Gryfia przechodziły trzy jednostki należące do Unibaltic: Agath, Amaranth i Azuryth.
2017.03.13
Wybory uzupełniające do Rady Nadzorczej
W dniach 9 i 10 marca br., w Morskiej Stoczni Remontowej Gryfia S.A. odbyły się wybory uzupełniające na Członka Rady Nadzorczej na okres 3 lat.  O stanowisko ubiegało się trzech kandydatów: Jerzy Gerth, Roman Maciak oraz Kazimierz Ziółkowski. W wyborach udział wzięło 64,39% uprawnionych do głosowania. Liczbą 164 głosów wybrany został Kazimierz Ziółkowski.  
W dniach 9 i 10 marca br., w Morskiej Stoczni Remontowej Gryfia S.A. odbyły się wybory uzupełniające na Członka Rady Nadzorczej na okres 3 lat.  O stanowisko ubiegało się trzech kandydatów: Jerzy Gerth, Roman Maciak oraz Kazimierz Ziółkowski. W wyborach udział wzięło 64,39% uprawnionych do głosowania. Liczbą 164 głosów wybrany został Kazimierz Ziółkowski.  
2017.02.07
Posiedzenie wyjazdowe Komisji ds. Rozwoju, Promocji i Gospodarki Morskiej RM Szczecin
W poniedziałek, 6 lutego, w Morskiej Stoczni Remontowej Gryfia S.A. odbyło się  wyjazdowe posiedzenie Komisji ds. Rozwoju, Promocji i Gospodarki Morskiej Rady Miasta Szczecin. W posiedzeniu udział wzięli  Radni i członkowie Komisji oraz Zarząd  Stoczni. W trakcie 2-godzinnego spotkania omawiano problemy funkcjonowania MSR Gryfia oraz przedstawiono plan działania na najbliższe miesiące. Było to drugie wyjazdowe posiedzenie, które odbyło się na terenie MSR Gryfia. Poprzednie miało miejsce w kwietniu 2015r.
W poniedziałek, 6 lutego, w Morskiej Stoczni Remontowej Gryfia S.A. odbyło się  wyjazdowe posiedzenie Komisji ds. Rozwoju, Promocji i Gospodarki Morskiej Rady Miasta Szczecin. W posiedzeniu udział wzięli  Radni i członkowie Komisji oraz Zarząd  Stoczni. W trakcie 2-godzinnego spotkania omawiano problemy funkcjonowania MSR Gryfia oraz przedstawiono plan działania na najbliższe miesiące. Było to drugie wyjazdowe posiedzenie, które odbyło się na terenie MSR Gryfia. Poprzednie miało miejsce w kwietniu 2015r.
2017.01.13
Kolejna jednostka Royal Wagneborg
W doku nr 1 trwa remont jednostki Eeborg, należącej do holenderskiego armatora Royal Wagneborg. Jest to międzynarodowa firma przewozowa, która dysponuje flotą 173 statków, nowoczesnych i przyjaznych środowisku. Średni wiek jednostek wynosi 6-7 lat, co sprawia, że jest to jedna z najmłodszych flot na świecie. Armator powierza remont swoich statków stoczni Gryfia kolejny raz z rzędu. Stanowi to dla nas dowód zaufania i zadowolenia z wykonywanych prac. W 2014 roku na remont do stoczni trafiła jednostka Eemsborg, w roku następnym 2015 były to już...
W doku nr 1 trwa remont jednostki Eeborg, należącej do holenderskiego armatora Royal Wagneborg. Jest to międzynarodowa firma przewozowa, która dysponuje flotą 173 statków, nowoczesnych i przyjaznych środowisku. Średni wiek jednostek wynosi 6-7 lat, co sprawia, że jest to jedna z najmłodszych flot na świecie. Armator powierza remont swoich statków stoczni Gryfia kolejny raz z rzędu. Stanowi to dla nas dowód zaufania i zadowolenia z wykonywanych prac. W 2014 roku na remont do stoczni trafiła jednostka Eemsborg, w roku następnym 2015 były to już cztery jednostki: Merweborg, Vechtborg, Vaasaborg oraz Vancouverborg. Wszystkie jednostki przechodzą remont klasowy. Planowany termin zakończenia remontu jednostki Eeborg, druga połowa stycznia.
2017.01.02
Pracowity przełom roku w stoczni Gryfia
Trwa ścisła współpraca stoczni Gryfia ze szczecińskim armatorem Polską Żeglugą Morską. Obecnie trwa remont ostatniej jednostki przyjętej do stoczni w grudniu 2016. Na przełomie roku 2016/2017 remont przeszły cztery jednostki: Roztocze, Skawa, Solina oraz Olza, która kończy powoli remont. Jednostki przeszły prace w zakresie remontu klasowego. Większość prac prowadzona była  w doku. Zakres prac na statkach obejmował konserwację kadłuba i ładowni, remonty maszynowe i elektryczne oraz przegląd dźwigów ładunkowych i urządzeń pokładowych....
Trwa ścisła współpraca stoczni Gryfia ze szczecińskim armatorem Polską Żeglugą Morską. Obecnie trwa remont ostatniej jednostki przyjętej do stoczni w grudniu 2016. Na przełomie roku 2016/2017 remont przeszły cztery jednostki: Roztocze, Skawa, Solina oraz Olza, która kończy powoli remont. Jednostki przeszły prace w zakresie remontu klasowego. Większość prac prowadzona była  w doku. Zakres prac na statkach obejmował konserwację kadłuba i ładowni, remonty maszynowe i elektryczne oraz przegląd dźwigów ładunkowych i urządzeń pokładowych. Jednocześnie trwa remont jednostek Covadonga ora Lita. Pierwszy statek należy do hiszpańskiego armatora i jest chemikaliowcem. Planowany termin zakończenia prac, połowa stycznia. Lita, drobnicowiec, należy do niemieckiego armatora. Większość prac prowadzona jest w doku nr 1. Zakres prac obejmuje głównie prace w zakresie kadłuba i konserwacji. Choć sezon zimowy jest rudnym okresem dla stoczni remontowych z racji warunków atmosferyczne, to spodziewamy się kolejnych jednostek w najbliższych dniach.  
2016.12.22
Polski Przemysł Stoczniowy - Technologiczne i Organizacyjne Wyzwania
19 grudnia 2016r., w Park Hotel w Szczecinie odbyła się debata poświęcona Polskiemu Przemysłowi Stoczniowemu. Tematem debaty były Technologiczne i Organizacyjne Wyzwania. Debata była jednodniowym wydarzeniem utrzymanym w formule konferencji. Całość została podzielona na poszczególne segmenty: Marynarka Wojenna – Transfer Technologii , Konsolidacja Polskiego Przemysły Stoczniowego oraz Modernizacja Przemysłu Stoczniowego.  Organizatorami debaty była Sejmowa Komisja Obrony Narodowej oraz think tank Nobilis Media.  Morską Stocznię Remontową Gryfia S.A....
19 grudnia 2016r., w Park Hotel w Szczecinie odbyła się debata poświęcona Polskiemu Przemysłowi Stoczniowemu. Tematem debaty były Technologiczne i Organizacyjne Wyzwania. Debata była jednodniowym wydarzeniem utrzymanym w formule konferencji. Całość została podzielona na poszczególne segmenty: Marynarka Wojenna – Transfer Technologii , Konsolidacja Polskiego Przemysły Stoczniowego oraz Modernizacja Przemysłu Stoczniowego.  Organizatorami debaty była Sejmowa Komisja Obrony Narodowej oraz think tank Nobilis Media.  Morską Stocznię Remontową Gryfia S.A. reprezentował Pan Prezes Marek Różalski. W panelu dotyczącym budowy i modernizacji remontów statków oraz okrętów wskazał na  doświadczenie i potencjał stoczni oraz  posiadaną przez stocznię koncesję i świadectwo na produkcję specjalną. Zwrócił przy tym uwagę na wyzwania i problemy w aspekcie finansowym, handlowym oraz produkcyjno-majątkowym. Wszyscy uczestniczący w panelu podkreślali zaangażowanie w odbudowę przemysłu stoczniowego na Pomorzu Zachodnim oraz jego wpływ na poszczególne firmy, które kształtują pozycję regionu w kraju.
2016.12.20
Polska Grupa Zbrojeniowa S.A. – jednym z głównych filarów gospodarki i bezpieczeństwa kraju
17 grudnia na terenie Morskiej Stoczni Remontowej Gryfia S.A. odbyła się debata pt., „ Polska Grupa Zbrojeniowa S.A. – jednym z głównych filarów gospodarki i bezpieczeństwa kraju.”  Organizatorem panelu dyskusyjnego była PGZ S.A. oraz dziennik „Fakt”. W debacie udział wzięli: Członek Zarządu Polskiej Grupy Zbrojeniowej S.A. Adam Lesiński,  Prezes Zarządu Morskiej Stoczni Remontowej „Gryfia” S.A. Marek Różalski,  Przewodniczący Sejmowej Komisji Obrony Narodowej, członek Prezydium Rady Budowy...
17 grudnia na terenie Morskiej Stoczni Remontowej Gryfia S.A. odbyła się debata pt., „ Polska Grupa Zbrojeniowa S.A. – jednym z głównych filarów gospodarki i bezpieczeństwa kraju.”  Organizatorem panelu dyskusyjnego była PGZ S.A. oraz dziennik „Fakt”. W debacie udział wzięli: Członek Zarządu Polskiej Grupy Zbrojeniowej S.A. Adam Lesiński,  Prezes Zarządu Morskiej Stoczni Remontowej „Gryfia” S.A. Marek Różalski,  Przewodniczący Sejmowej Komisji Obrony Narodowej, członek Prezydium Rady Budowy Okrętów, Poseł Prawa i Sprawiedliwości Michał Jach, Wojewoda Zachodniopomorski Krzysztof Kozłowski oraz prof. dr hab. Leonard Rozenberg z Zachodniopomorskiego Uniwersytetu Technologicznego. W dyskusji zwrócono uwagę na tzw. „ustawę stoczniową”, która ma wejść w życie już 1 stycznia 2017 roku i jej znaczenie dla województwa zachodniopomorskiego. W trakcie trwania debaty akcentowano wielokrotnie znaczenie stoczni Gryfia jako największego podmiotu stoczniowego w regionie i jego oddziaływanie na wielu płaszczyznach gospodarczych. Delegaci wskazywali jak ważne jest stworzenie dobrych warunków dla rozwoju przemysłu stoczniowego w oparciu o zakłady i potencjał dostępny na miejscu.