W Morskiej Stoczni Remontowej “Gryfia” trwa trzeci klasowy remont dokowego mv "Resko",jednostki należącej do szczecińskiego armatora PŻM. Statek zawinął do stoczni w dniu 20 lipca 2025 roku, rozpoczynając kompleksowe prace konserwacyjne i modernizacyjne.
Zakres prac remontowych
Mv "Resko" to statek o długości całkowitej 190 metrów, szerokości 23,6 metra i nośności 30481 DWT. Został on zadokowany w największym doku stoczniowym nr 5, co pozwala na sprawne przeprowadzenie wszystkich zaplanowanych operacji.
Zakres remontu obejmuje szereg kluczowych działań mających na celu zapewnienie optymalnej sprawności technicznej jednostki:
Modernizacja z myślą o środowisku
W ramach remontu podstawowego prowadzone są również zaawansowane prace modernizacyjne, koncentrujące się na poprawie efektywności energetycznej i zgodności z najnowszymi normami ekologicznymi. Kluczowym elementem tych działań jest modyfikacja uszczelnienia rufowego linii wałów, realizowana w oparciu o specjalistyczny projekt Wärtsilä Airguard Seal™. Projekt ten jest wdrażany przez naszych doświadczonych stoczniowców oraz podwykonawców, pod ścisłym nadzorem serwisu Producenta.
Wprowadzanie takich modyfikacji jest podyktowane nowelizowanymi przepisami z obszaru ochrony środowiska, wynikającymi zarówno z regulacji dotyczących przewozów ładunków morskich, jak i odpowiednich dyrektyw Unii Europejskiej. Działania te podkreślają nasze zaangażowanie w rozwój zrównoważonego transportu morskiego.
Zakończenie remontu mv "Resko" przewidywane jest na drugą połowę sierpnia 2025 roku.