Jesień w stoczni Gryfia

2021.11.22

W Morskiej Stoczni Remontowej Gryfia S.A., trwa remont jednostki Apatyth należącej do szczecińskiego armatora firmy Unibaltic. Chemikaliowiec Apatyth to jedna z jedenastu jednostek tego armatora, którego współpraca ze stocznią trwa od wielu lat. Jednostka została zadokowana w największym doku stoczni gdzie przechodzi remont pośredni. Jest to największa jednostka z floty armatora o długości przekraczającej 167m i DWT 24086mts. Planowany pobyt w doku wynosi około 9 dni. Jednocześnie trwają remonty pozostałych jednostek, w tym statku Fast Jef belgijskiego armatora FAST LINES NV, który przechodzi u nas kolejny remont klasowy. Jest to kolejny stały klient Gryfii. Tym razem poza standardowymi pracami wynikającymi z przepisów klasowych największe zlecenie na tej jednostce stanowi instalacja systemu uzdatniania wód balastowych metodą elektrochlorowania wody. Producentem tego wymagającego systemu jest światowy lider dla tego typu instalacji – firma ERMA FIRST. Jednostka Wadden 3, zadokowana w doku 3 należąca do holenderskiego armatora BOSKALIS BV jest statkiem specjalistycznym typu szalanda. Oznacza to, że jej kadłub ma możliwość rozsunięcia się na boki, aby wysypać z przestrzeni ładunkowej urobek ówcześnie załadowany przez koparkę lub podajnik. Zakres remontu jednostki w dużej mierze dotyczy prac kadłubowych oraz innych prac wyposażeniowo ślusarskich w kabinach i na mostku. Dwie  kolejne jednostki należą do stałego armatora stoczni Vertom Bereederungs GmbH & Co. KG z Niemiec. Zakres prac na pierwszej jednostce Baumaiden w doku nr 7 dotyczy głównie prac kadłubowych, w tym wymiana stali w ilości ok. 60 ton. Druga jednostka Proud zacumowana przy nabrzeżu gdyńskim przechodzi montaż systemu BWTS, firmy Alfa Laval.